Zapraszamy Zadzwoń 48-572-518-803
lub napisz
Transmisja na żywo
Streaming
Transmisja Live
Transmisje na żywo
Studio transmisji na żywo
Spis treści
1.Przygotowanie do transmisji na żywo
2.Wizja lokalna do transmisji na żywo
3.Transmisja na żywo stacjonarna
4.Transmisja na żywo w plenerze lub wyjazdowa
5.Materiały po transmisji na żywo
6.Kłopoty techniczne transmisji na żywo
7.Wadliwe zamówienia publiczne OPZ
8.Studio do transmisji na żywo.
9..Spotkania hybrydowe i użytkownicy zdalni
Rozdział Pierwszy
Przygotowanie do transmisji na żywo
Najważniejszym elementem przygotowania do transmisji na żywo jest właściwe złożenie zapytania przez klienta. A już od tego momentu jest to temat trudny. Standardowe zapytanie klienta komercyjnego jest ile by kosztowała transmisja z tego i tego na żywo. Brak jest bardzo wielu danych.
Nie wiemy gdzie odbędzie się transmisja na żywo, jak wygląda sala, jakie są warunki techniczne.
To są bardzo istotne elementy do wyceny transmisji na żywo. Jak Państwo wiecie transmisja na żywo to obraz i dźwięk? W przypadku obrazu należy dobrać kamery ich mobilność i parametry oraz katy obrazu. W przypadku dźwięku sprawa jest skomplikowana w transmisjach na żywo. Na początku należy z klientem ustalić ilu będzie prelegentów lub osób występujących i jednocześnie i pojedynczo.
Należy ustalić cała agendę spotkania minuta do minuty. Prezentacje multimedialne filmy w trakcie wystąpień czy nawet budowa wirtualnego studia. Bez tych informacji o transmisji na żywo czeka nas żywioł. Oczywiście nie jest to nie możliwe, bo nasza firma takie eventy transmituje. Tylko wymaga to już o wielu więcej kompetencji a co za tym idzie skutkuje wyższą wyceną.
Jeśli uda nam się, choć ramowo otrzymać informacje od klienta to możemy podać przybliżony koszt transmisji na żywo. Możemy ustalić ilość operatorów reżysera moderatora wydarzenia.
Wszakże transmitujemy wydarzenie na żywo każde nie dogranie szczegółu będzie „wpadką” na wizji.
I tu dochodzi następny element pośrednik, który zgłasza się, aby namówić transmisję na żywo. W takich przypadkach komunikacja z klientem zostaje zaburzona a oczekiwania nie są zgodne z wykonaniem.
Pośrednicy często nie przekazują pełnej wiedzy i ustaleń z klientem do transmisji na żywo. Są tego dwa powody. Ukrycie klienta przed końcowym wykonawcą tejże transmisji. Oraz przykro to pisać brak wiedzy pośrednika w tym zakresie. Stanowi to punkt zapalny w realizacji zlecenia.
Aby ominąć takie problemy należy zawrzeć umową o nie konkurencji w tym zleceniu i zachowaniu tajemnicy. I otrzymać od pośrednika bezpośredni kontakt do zleceniodawcy transmisji na żywo.
Następną sprawą jest wizytacja Sali miejsca gdzie będzie odbywał się event. Czasem jest to możliwe a czasem utrudnione. Na to nie zawsze mamy wpływ nie mniej, jeśli jest taka możliwość zwiększa to bezpieczeństwo wykonania streakingu.
Rodziła drugi
Wizja lokalna do transmisji na żywo
Wizje lokalną dokonujemy do transmisji na żywo w następujących zakresach.
Logistyka dostarczenia sprzętu i podstawowe rzecz miejsce do parkowania.:)
Pomiar Internetu nie tylko jego prędkości, ale stabilności. Ewentualnie zastosowanie swojego łącza. Audyt do transmisji na żywo w zakresie oświetlenia. Następnie dokonujemy pomiary dźwiękowe, aby zapewnić sprzęt odporny na zakłócenia miejsce stacje transformatorowe itd. Ustawienie katów wideo do transmisji i wyznaczenie linii sceny do transmisji na żywo. Ważne podczas takiej wizytacji jest sprawdzenie czy klient poprawnie zaplanował agendę transmisji na żywo. Na tym etapie można jeszcze wprowadzić poprawki do scenariusza wynikające z uwarunkowań technicznych. Po ustaleniu z klientem e tak ma wyglądać transmisja na żywo dodajemy protokół ze spotkania z ustaleniami. Klient musi nam przekazać platformę, na której chce transmitować na żywo Yotube zoom itd. Bardzo ważna jest współpraca z informatykiem po stronie miejsca transmisji na żywo
Rozdział trzeci
3.Transmisja na żywo stacjonarna z Sali koncern
Ci seminariów
Na transmisje na żywo przyjeżdżamy, co najmniej dwie godziny wcześniej bez względu na to czy rozstawiliśmy dzięki uprzejmości Sali sprzęt poprzedniego dnia czy tez musimy zrobić to na miejscu.
Mamy dwie godziny na …. Aranżacje Sali i oświetlenia oraz dźwięku, szkolenie użytkowników przeszklenie występujących i moderatora. Załadownie prezentacji do transmisji na żywo lub innych multimediów. Ponowne sprawdzenie łącza do transmisji na zywo.Ostatnie ustalenia i zmiany w agendzie. Sprawdzenie baterii. Firma musi posiadać czekistę inaczej popełni błąd w trakcie transmisji.
I zaczynamy transmisje w transmisji biorą udział Operator streamiingu najważniejsza postać reżyser. Operatorzy kamer oraz dźwiękowiec i pomoc techniczna. Z moderatorem ustalane są komunikaty napisy obsługa tłumaczy migowych oraz często dochodzi drugie stanowisko operatorki do przyłączania użytkowników zdalnych, co będzie omówione nizej.Każda osoba w tym zespole ma zdania. Nawet technik transmisji na żywo, który pilnuje czy ktoś przypadkowo nie wejdzie do Sali w trakcie. Czy zmiany tłumaczy migowych są poprawne itd. Nie ma tu personelu zbędnego kadi osoba ma swoje zadania?
W trakcie transmisji na żywo może zdarzyć się wszystko. Czas reakcji skupienie duża odporność na stres i mistrzostwo w szachach symultanicznych i to bez żartów. Transmisja na żywo to nie trzy studia telewizyjne to praca polegająca na skupieniu szczegółach natychmiastowej reakcji odporności na stres
Przerwy w transmisji na żywo maja cel nie tylko samej przerwy, ale reorganizacji technicznej. Jeśli transmisja na żywo trwa wiele godzin operator reżyser musi zachować ogromną czujność, bo spada mu poziom percepcji.
Po skończeniu transmisji pierwsza rzeczą jest zabezpieczenie backupu .Potem dopiero demontujemy sprzęt na pewno zzabieramy wszystko.
Rodział czwarty
Transmisja na żywo w plenerze lub wyjazdowa.
To trudniejsza transmisja technicznie używamy wtedy własnych łącz wozu transmisyjnego do transmisji na żywo. Istotne są agregaty prądotwórcze do oświetlania i podtrzymania zasilania o ile w ogóle organizator je dostarczy. Praca w warunkach śnieżycy tez nie należy do łatwych. Przede wszystkim istotne jest rozpoznaje terenu . Sprawdzenie scenariusza warunków meteorologicznych i organizacja eventu na żywo na miejscu. Wiele elementów jest podobnych jak w transmisjach na żywo, ale wiele trzeba uwzględnić czynników zewnętrznych, jeśli w zamówieniu jest jeszcze nagłośnienie oświetlenie, co często bywa pamfletem transmisji na żywo. To poziom trudności wykonania zadania rośnie. Jeśli transmisja jest w miejscu o słabym odbiorze wysyłaniu łączność satelitarna 4 anten wspiera i zabezpiecza polaczenie w transmisji na żywo. Trzeba tez wspomnieć o wodoszczelności urządzeń do transmisji na żywo i odporności na warunki termiczne.
Rozdział piąty
.Materiały po transmisji na żywo
Po zakończonych transmisjach bardzo ważne jest podwójne zakupywanie dźwięku i wideo.
Nie tylko dwa słoty na karty pamięci, ale backup lokalny na miejscu oraz automatyczny w chmurze.
Materiały filmowe z transmisji na żywo służ a potem do wielu celów zarówno marketingowych jak i do montażu filmów i multimediów z uroczystości i wydarzeń stad ważne jest procedura poprawnego przechowywania takich materiałów.
Jeśli transmisja odbywa się przez jedną z wielu platform docelowych one tez wykonują backup transmisji na żywo trzeba jednać pamiętać ze często posiadają własny algorytm obróbki post produkcyjnej materiał z takiego backupu może być niewystarczający a wręcz słaby albo zmieniony przez algorytm w stosunku do pierwotnego nagrania. Główną zasadą działania i przechowywania materiałów z transmisji na żywo jest wielotorowość wykonywania kopii zapasowej oryginalnego nagrania.
Rozsiał szósty
Kłopoty techniczne transmisji na żywo
Kłopoty są zawsze, choć nie zawsze widać je podczas transmisji na żywo. Często tylko technicy widza od kuchni, że cos nie pracuje poprawnie. Czasem i Państwo widza a wizji. Sprzęt to rzecz martwa potrafi się zawiesić popsuć i jest na żywo wymieniany. Nie ma tu reguły ze jak cis jest drogie cenowo to lepsze. Bywa różnie, ale zasada firmy od streakingu czy transmisji online jest alby obsługa nie przyczyniała się do błędów i jej nie popełniała. Zawsze trzeba starać się żeby transmisje na żywo były jak najlepsze.
Trzeba pamiętać jednak o jednej rzeczy. Czasem chęć zrobienia tej transmisji lepiej niż poprzedniej staje się zgubą operatora. Transmisja na żywo to wiele małych elementów , Dodawanie dodatkowych może być niebezpieczne, bo chodzi to o procentowy wzrost niepewności czy szkodliwości sprzętu.
Rozdział siódmy
Wadliwe zamówienia publiczne OPZ
Opisy przedmiotu zamówienia w transmisjach na żywo powstają w warunkach pandemii covid 19 bardzo często klasyczne wydarzenia w związku z obostrzeniami są transmitowane na żywo
Dochodzi do spotkań hybrydowych z wielu powodów a nawet pracy zdaje personelu biurowego.
Problemem w OPZ transmisji na żywo jest wpisywanie sztywnych platform do streakingu czy rozwiązań technicznych. Pragnę nadmienić ze zawęża to możliwość czasem nawet powiększa możliwość kłopotów podczas transmisji .Urzędnicy szykujący OPZ nie mają świadomości o tym, co napisaliśmy powyżej a tak naprawdę logistyka wybór platformy powinien być dokonywany dopiero po rozstrzygnięciu postepowania przetargowego w zakresie transmisji na żywo. Często wpisane na sztywno środki techniczne same z siebie wykluczają poprawną transmisje na żywo. Trudno jednak mieć pretensję do urzędników wszakże działa często pod presją czasu. Ogromnym błędem jest tez kopiowanie OPZ z innych zamówień publicznych. Bo jest to powielanie tych samych błędów.
Rodziła 8
Studio do transmisji na żywo
Przy budowie studia do transmisji na żywo należy zachować dwie równowagi umiar i profesjonalizm.
Umiar, dlatego ze wiele osób nie chce dedykowanego studia chce mieć transmisje ze swojego miejsca ze swojej siedziby I możemy ponieść nakłady na studio, które będzie stało puste.
Jeśli jednał liczymy ze mniejsi klienci skuszą się na naszą ofertę możemy wybrać budynek według kilku parametrów. Sala powinna być w centrum miasta nie musze tłumaczyć, dlaczego .Musi posiadać parking dla klientów oraz windę do transportu mebli i wyposażenia. Sąsiedztwo studia musi być ciche lub studio wyciszone, co do metrażu to można gdybać, bo bardzo trudno jest utrafić w gust potencjalnego klienta transmisji na żywo. Oczywiście możemy stworzyć studio wirtualne w prawdziwym studiu, aby podwyższyć standard . Ale wiele czynników trzeba tu brać pod uwagę a na pewno podaż i popyt
Rodziła dziewiąty
- .Spotkania hybrydowe i użytkownicy zdalni
Wspomnieliśmy już wypracowaniu na temat użytkowników zdalnych dołączanych do wydarzeń hybrydowych.
Pytanie w takiej sytuacji brzmi profesjonalne podłączeni czy nie?
Profesjonalne polega na wsparciu technicznym na miejscu u użytkownika a jest to i droga opcja i czasem nie możliwa. Wtedy wchodzi w rachubę pomoc zdalna .Profesjonalnie powinien być helpdesk dla klientów zdalnych oraz podstawowo drugie stanowisku do transmisji na żywo gdzie osoba odpowiedzialna podłącza użytkowników
Apendix
Wkrótce opiszemy pokoje do spotkań wirtualnych platformy do streakingu system biletów na eventy płatne oraz kilka innych aspektów transmisji na żywo